close
premieră
ultima difuzare
47928_-_254
Sursa:: HBO

Damon Lindelof dezvăluie informații noi despre "Cei rămași"

Vara asta, Damon Lindelof revine în lumea televiziunii cu un nou concept – la propriu și la figurat. Creatorul serialului Lost a lucrat la adaptarea romanului scris de Tom Perrotta, “The Leftovers” (2011), într-un serial-dramă HBO (cu Justin Theroux, Liv Tyler și Amy Brenneman în rolurile principale) care urmărește soarta locuitorilor dintr-un oraș din New York la trei ani după ”Răpire”, când 140 milioane de oameni dispar fără urmă de pe Pământ.

Lindelof a dezvăluit într-un interviu pentru EW mai multe informații despre dispariția lui, despre decizia de a realiza un nou serial și ce anume l-a atras la Cei rămași.

”Când Lost era spre final, cele două semne de întrebare erau: Ce ai simțit când s-a încheiat Lost? și Ce urmează?
Felul în care am răspuns la ”Ce urmează?” a fost: ”Nu vreau să mă gândesc la asta, acum – vreau să mă bucur de acest proces”, dar adevărul era că nu știam dacă voi mai putea realiza un nou serial fiindcă îmi era teamă că nu se va ridica la înălțimea producției Lost și nu știam o metodă mai elegantă prin care să exprim această idee… M-am retras în lumea filmului fără să știu dacă voi mai realiza vreodată un serial. Sunt destul de monogam când vine vorba de proiectele la care lucrez, așa că am petrecut un an lucrând la Prometheus, și nimic altceva, apoi am lucrat un an la Star Trek: Into Darkness. Apoi am citit cronicile cărților din The New York Times – felul meu de a pretinde că citesc cărți; am citit recenzia cărților, ca apoi să pot susține că le-am citit – iar Stephen King scrisese o recenzie despre ”The Leftovers”, pe care a descris-o ca fiind unul dintre cele mai bune episoade din Zona crepusculară, care nu a fost filmat până acum. Sun un mare fan Perotta. Am citit ”Little Children” și ”The Abstinence Teacher”. Ideea m-a captivat în totalitate. Am cumpărat cartea și după 50 de pagini am decis că trebuie s-o adaptez într-un serial și să colaborez cu Tom (Perotta, care este producător executiv și co-scenarist împreună cu Lindelof) la acest serial. A fost nevoie de un an ca să ne organizăm, dar n-am avut niciun dubiu în privința serialului. A fost dragoste la prima vedere. ”

Despre pregătirea serialului.
”Ai această idee mare, nebună, supranaturală – cu potențial spiritual – o idee prezentă în fiecare episod pe care-l vom realiza despre cele întâmplate și anume dispariția celor 140 de milioane de oameni care, în funcție de convingerile fiecăruia, poate fi considerată, sau nu, Răpirea de Apoi. Poate să existe și o explicație științifică nedeterminată pentru asta, dar în continuare este un eveniment miraculos. Metoda tradițională de a spune această poveste este să declanșezi acțiunea imediat după această răpire miraculoasă. Toată lumea vorbește numai despre asta. Dar dacă prezinți lumea acestor oameni după trei ani de la eveniment și arăți că acesta este momentul în care ”se întorc la viețile lor de dinainte sau că se hotărăsc că nu-și mai pot relua viețile de dinainte”, pare mult mai interesant. Așa că alegerile personajelor se bazează pe această idee supranaturală, deși serialul nu va prezenta fenomene supranaturale în curs de desfășurare. Aici nu veți vedea dragoni zburând pe cer, ca în Urzeala tronurilor. Nu-i veți vedea pe Mulder și Scully la ușile noastre. Dar senzația că ceva ciudat se întâmplă și nu știi ce este, odată cu ”Răpirea”, influențează toată acțiunea serialului și mi s-a părut că este un lucru unic, ceva ce n-am mai văzut până acum la televizor.”

Despre prima întâlnire cu oamenii de la HBO, pentru acest serial.
”La prima întâlnire cu cei de la HBO, când am încercat să-i conving să mă lase să mă ocup de proiect, fiindcă deja aveau drepturile, au zis: ”Ce ton crezi că va avea acest serial?” și le-am zis: ”Dacă Lost și Friday Night Lights ar avea un copil, iar copilul ar fi neglijat complet, acela ar fi The Leftovers/ Cei rămași.”

Despre energia serialului.
”Acest serial vorbește despre o pierdere neașteptată și abruptă și, cel mai important, despre, așa cum apare în faza inițială, cineva care nu mai este aproape de tine. Când cineva moare, este foarte trist și trebuie jelit. Dar, în cazul acesta, nu știi dacă trebuie să plângi pentru cel dispărut, fiindcă s-ar putea întoarce oricând sau te-ai putea deplasa oriunde s-ar afla. Așa că această confuzie permanentă, cu privire la cele întâmplate, este cel mai răspândit sentiment în serial și nu începe imediat după dispariție, ci trei ani mai târziu, când începe povestea.”

Despre Kevin Garvey, șeful poliției (Theroux).
”Este o poveste compusă din dramele mai multor personaje, iar la baza acestor personaje se află Kevin Garvey. Există această idee veche, clasică, despre imaginea șerifului, ca fiind tipul care păstrează ordinea într-o lume aflată la un pas de haos. Acesta este punctul de pornire pentru el. Dar există mai multe nuanțe aici și nu intenționăm să realizăm o poveste clasică cu polițiști. Mai degrabă una asemănătoare cu vechile povești cu șerifi, cum este Gary Cooper în High Noon; acolo nu este vorba despre felul în care își face datoria ca șerif, ci despre faptul că toată lumea se așteaptă ca el să rezolve o problemă importantă, iar asta pune o presiune foarte mare asupra lui, care este foarte greu de privit. În special pentru că el, ca toți ceilalți, este copleșit de situație, doar că nu are voie s-o arate.”

Despre profunzimea acestui serial.
”Ce plănuim să facem în Mapleton este, în multe feluri, asemănător cu ce s-a întâmplat în Springfield (The Simpsons) și anume, personajele cu o singură replică sau două, sau care sunt figuranți într-o scenă, pot deveni surse credibile mai târziu, în feluri surprinzătoare. Nu există figuranți în Cei rămași.”

Dacă Lindelof știe deja cum se va sfârși versiunea acestei povești.
”Răspunsul este afirmativ, dar cred că aș fi prea încrezător dacă aș plănui totul în avans, fiindcă nu știm dacă oamenii vor urmări serialul sau dacă vom face al doilea sezon. Dacă va funcționa primul sezon și o să ne placă atât nouă, cât și telespectatorilor – și mai ales, dacă va fi pe placul celor de la HBO – atunci putem avea conversații despre durata acestei povești, iar, în paranteze, aș adăuga că nu este atât de lungă precum crezi. Nu vreau să mă gândesc că vom scrie la acest scenariu până când ne vom sătura de el. Cu o premisă ca aceasta, cred că ar trebui să se sfârșească la un moment dat. Dar asta este o altă discuție, însă toți cei implicați în proiect sunt de acord cu această idee, din punct de vedere creativ. Nu este tipul de serial care să continue ani la rând.”

Despre dispariția lui de pe Twitter.
”Voi iubi mereu această rețea socială, dar Twitter și cu mine suntem prea asemănători pentru a susține o relație de lungă durată. În consecință, amândoi am decis că a sosit momentul să cunoaștem și alți oameni.”

24-06-2014 | Sursa:: Entertainment Weekly

Dear visitor, this website uses cookies with the purpose of providing web services and functionalities which could not be provided without the use of cookies. By visiting and using this website you are giving your consent to have cookies downloaded to your browser.


You can learn more about cookies and change your cookie settings here.  



Don't show it again