close
premieră
ultima difuzare
33806_-_254

Cannes 65 - bonne anniversaire !!!!

"Cinema is not a carbon copy of reality: it's reality which is a carbon copy of the cinema."
Matteo Garrone

Şi aşa e şi festivalul :) E mare aniversarea ! Dar cam haotică ! Ştiu, că am fost prima dată aici, acum zece ani la Cannes 55 ! Şi am prins şi Cannes 60 ! Se vede dupa forfota şi după nebunia din jur, că acum Cannes e ca arca de după potop, s-au suit toate animalele :) (chiar şi cele din desenul animat Madagascar 3 şi 3 D, prezentat ca evenimentul Hollywood al ediţiei)! Nah, Europe’s Most Wanted, World’s Most Wanted sunt aici. Iar eu am ajuns anul acesta şi datorită prietenilor de la Golem Studios, alţii most wanted :).

Vremea a fost comsi-comsa, acum e de belea, a început să plouă vineri şi se pare că vremea se va înrăutăţi. Marţi, 15, am plecat de la Bucureşti cu potopul şi se pare că am luat cu noi vremea rea şi furtunile. Duminică, 20, a fost oribil, şiroaie de ploaie pe covorul roşu, umbrele şi aglomeraţie maximă, pentru că festivalul nu se aşteapta la vreme rea pentru cei 200.000 de oameni care bântuie staţiunea, ca într-o invazie păgână!
Până acum, Moonrise Kingdom,filmul de deschidere al lui Wes Anderson mi-a placut cel mai mult, De Rouille et d’os, filmul lui Jacques Audiard este extrem de emoţionant şi într-un mod disfuncţional, romantic…ambele rulează în cinema în Franţa în acest moment şi ambele s-ar putea să nu vină în România, decât în caz de Oscaruri. Apropo de Oscar, un posibil nominalizat de anul viitor, Guy Pearce, într-un rol secundar pure evil, cu sprâncene pensate, amintind de Bob Geldorf în Pink Floyd-The Wall, în Lawless al australianului John Hillcoat, este a treia sa incursiune în genuri, după The Proposition şi The Road,un film cu gangsteri, tratat mai mult în genul western. Scenariu de Nick Cave şi muzica de el, alături de Warren Ellis şi trupa constituită ad-hoc, The Bootlegers.
Am văzut Dracula 3D al lui Dario Argento, okitschoseală care a fost proiectată la miezul nopţii în Palais Lumiere. Şi două documentare, Roman Polanski-A Film Memoir şiMethod To the Madness Of Jerry Lewis, primul mai împlinit şi emoţionant, al doilea, de Gregg Barson, prea lung şi elogios faţă de subiectul său, genialul Lewis, care a fost făcut Auteur de către francezi, care se mândresc cu asta!
Pentru români evenimentul este selecţia în competiţia oficială a noului film de Cristian Mungiu, După dealuri.
Cinci ani după ce a luat Palme D’Or cu 432, se aşteaptă o reconfirmare a lui Mungiu. Filmul a fost foarte bine primit de revistele breslei de aici (Variety, Hollywood Reporter, Screen International), nu la fel de bine de francezi, care-s mai împărţiţi, au scris de la Palme D’or la total bof, în Cahiers du Cinema şi Le Parisien.Americanii, în schimb, sunt entuziaşti. Scrie Entertainment Weekly despre filmul lui Mungiu: " 'Beyond the Hills' wants to be the art-house 'Exorcist’."
Adică, like The Exorcist made by Robert Bresson. Mai mult Dreyer şi Lars Von Trier zic eu, cred că de aia nu le-a plăcut jurnaliştilor danezi, care i-au dat cel mai mic scor. Părerea mea e că va avea parte de un premiu în palmaresul juriului condus de Nanni Moretti. Pentru mine însă evenimentul ediţiei a fost până acum proiecţia din Cannes Classicsla Once Upon A Time in America, de Sergio Leone (1984), restaurat şi cu 25 de minute nemaivăzute până acum.
A suivre,
de la Cannes,
Alin Ludu Dumbravă

21-05-2012

Dear visitor, this website uses cookies with the purpose of providing web services and functionalities which could not be provided without the use of cookies. By visiting and using this website you are giving your consent to have cookies downloaded to your browser.


You can learn more about cookies and change your cookie settings here.  



Don't show it again