close_x  
close
premieră
ultima difuzare
48371_-_254
Sursa:: HBO

8 motive pentru care trebuie să urmărești serialul ”Knick” de la Cinemax

Ai stat vreodată în sala de așteptare a medicului tău uitându-te la ceas și oftând nerăbdător? Noul serial-dramă de la Cinemax îți va schimba atitudinea.

Plasat în New York-ul anilor 1900, Knick prezintă nașterea medicinei moderne într-o manieră îndrăzneață și sângeroasă. Creat de Jack Amiel și Michael Begler și regizat de talentatul Steven Soderbergh (care se pare ca nu s-a pensionat), serialul îl are în distribuție pe Clive Owen, în rolul doctorului John Thackery, un chirurg strălucit de la Spitalul Knickerbocker care își petrece zilele consumând cocaină lichidă și nopțile într-un adăpost de opium. Și toate astea pentru că, în ciuda talentului său, cei mai mulți dintre pacienții lor mor pe masa de operație, în timp ce el și echipa sa de doctori experimentează niște tehnici medicale care astăzi sunt considerate proceduri chirurgicale de bază. (Și toate astea fără să poarte mănuși!).

Dar serialul și-a propus mai mult decât să creeze o nouă serie de ipohondri. Iată opt motive pentru care ar trebui să-i dai o șansă serialului Knick:

1. Clive Owen (și mustața lui) este excelent. Chiar dacă personajul John Thackery a fost creat după o persoană reală (doctorul William Halstead, care a co-fondat Universitatea Johns Hopkins și era la rândul său dependent de cocaină și morfină), personajul lui Owen este construit după tiparul celor mai noi anti-eroi din lumea televiziunii. Dar Owen reușește să adauge suficientă inteligență personajului său îngâmfat pentru a realiza un rol atractiv. Plus: la sfârșitul zilei, el încearcă să salveze viețile oamenilor. ”Cred că ne dorim oameni ca Thackery – oameni ambițioși, determinați și, totodată, descurajați care au descoperit lucrurile care au schimbat lumea”, a spus Amiel. ”Dacă tipul acesta descoperă 20 de proceduri de-a lungul vieții sale care salvează milioane de vieți, atunci trebuie să fie un personaj direct, auto-distructiv, ușor bigot și sexist pentru că realizează ceea ce noi, ca societate, avem nevoie cu disperare… Nu vrei să fii prieten cu Thackery, dar ești recunoscător că există.”

2. Cocaina era extraordinară! Chiar dacă în zilele noastre nu am vrea ca doctorul nostru să ne opereze când este drogat, în 1900, stigmatizarea dependenței de droguri n-a existat cu adevărat. ”Nimeni nu înțelegea dependența”, a spus Begler. ”Thackery are conștiința încărcată cu toate acele decese, care, până la urmă, ajung să îl doboare. Și pentru că Thackery este un tip foarte ambițios, singura modalitate de a merge mai departe este să folosească ”lichidul curajului”, care să-l țină concentrat și motivat. Era un fel de Red Bull pentru el.” De fapt, se folosea în mod frecvent în rândul pacienților! ”Coca-cola, până în 1903, conținea o cantitate mare de cocaină”, a spus Amiel. ”Nimic nu este mai american ca băutura Coca-Cola. Nu exista nicio stigmatizare în privința cocainei fiindcă la vremea aceea era folosită ca drog medical. Era ca și cum ai lua o aspirină… Au crezut că au descoperit calea către cel mai important medicament din istoria omenirii.”

3. Este un serial-dramă despre o perioadă care nu are aerul ”vremurilor bune”. Consumul de droguri nu este singurul lucru șocant din portretul trecutului construit în The Knick. Pe lângă condițiile chirurgicale precare, electricitatea era un lux la vremea aceea. Ca atare, New York era un oraș întunecat și periculos. ”Cred că privim trecutul în tonuri romantice de sepia și le numim vremurile simple și bune, spune Amiel. ”Dar am descoperit că acele timpuri erau mult mai complicate. Atunci era mult mai greu să supraviețuiești în acest oraș decât în zilele noastre. Fiecare era pe cont propriu. Nimeni nu reglementa nimic la vremea aceea.”

Veți întâlni niște personaje necinstite, cum ar fi administratorul spitalului, Herman Barrow (Jeremy Bobb), care s-a îngropat în datorii, și Tom Cleary (Chris Sullivan), șoferul ambulanței, care stoarce niște bani în plus de la Barrow în schimbul unui număr substanțial de cadavre. ”Unul din lucrurile pentru care ne-am luptat a fost să-i conectăm pe oameni la ritmul acelor vremuri, la greutățile de atunci, dar să păstrăm ideea personajelor universale”, a zis Amiel. ”Cineva care este egocentric în 1800, 1900, este egocentric și în 2014, și am avut grijă să nu te îndepărtezi de serial spunând: ‘Ce vremuri frumoase și bogate erau în perioada aceea!’ ”.

4. Steven Soderbergh. După ce a citit scenariul primului episod, Soderbergh a preluat întregul proiect. L-a ales pe Owen, a convins postul Cinemax să realizeze serialul și a decis să regizeze toate cele 10 episoade ca un lungmetraj. (A acceptat să regizeze și următoarele 10 episoade din al doilea sezon, care a fost comandat deja.) Sensibilitatea vizuală unică a lui Soderbergh este prezentă peste tot în serial și intensifică experiența. ”Elementul visceral este dat de camera lui Steven, care este ținută în mână”, a spus Amiel. ”Simți că ești în camera, lângă ei.”

5. Cliff Martinez. L-a recrutat și pe Cliff Martinez (”Traffic”, ”Drive”), vechiul său colaborator, ca să compună muzica din serial: o coloană sonoră modernă, genul synth-heavy, care creează dependență și care pare perfectă pentru serial. ”El (Soderbergh) mi-a explicat în mai multe cuvinte că: ‚Vom recrea viața din New York-ul anilor 1900 cât mai autentic posibil… cu excepția ta.’ ”, a zis Martinez. ”Vreau ca muzica să fie modernă și electronică.” Puteți asculta o melodie din coloana sonoră aici!

6. A revitalizat un tip de serial prăfuit. Serialele despre lumea medicală se poziționează imediat după serialele polițiste în topul producțiilor de bază din industria TV. Dar aici nu vorbim despre ”Spitalul de urgență: 1900”.”Am vrut să realizăm un serial mai brut față de ceea ce a existat până acum.”, a spus Begler. ”În serialul nostru mor foarte mulți pacienți. Nu am vrut să romanțăm nimic. Am vrut să spunem adevărul despre ce s-a întâmplat atunci. Într-o lume în care febra te poate ucide și bolile cu transmitere sexuală te fac să-ți pierzi nasul, cazurile săptămânale sunt în egală măsură captivante și educative. Există seriale în care oamenii fac ecografii și folosesc defibrilatoare, sunt intubați pacienții și primesc antibiotice, transfuzii de sânge.”, a spus Amiel. ”Personajele noastre inventau toate aceste lucruri la vremea aceea. Încercau să rezolve probleme medicale de bază. Nu încercau să realizeze operații complicate sau incredibile cu efecte nemaiîntâlnite până în 2014. Încercau să realizeze niște proceduri simple, fiindcă oamenii mureau constant din cauză că nimeni nu știa cum se fac.”

7. Serialul vorbește despre problemele rasiale și cele de clasă. O altă latură a etapei de creare a unui tablou realist (și neatrăgător) despre descoperirile secolului în New York este împărțirea oamenilor după factorii culturali și socio-economici. Spitalul Knickerbocker îi tratează în special pe cei săraci, pe imigranții care devin cobai fiindcă nu își permit altceva. Dar Thackery & Co. trebuie să-și reevalueze opțiunile când binefăcătorul spitalului insistă ca Thackery să angajeze un doctor de culoare, pe Algernon Edwards (Andre Holland), ca șef adjunct la secția de chirurgie.”Este o perioadă extrem de volatilă pentru persoanele de culoare din America și chiar din orașul New York.”, spune Begler. ”Doctorii afro-americani nu lucrau în aceste spitale consacrate. Cel mai bun job pentru ei era în așa numitele infirmerii de negrii, chiar dacă o parte din acești oameni studiaseră la Harvard… Ce îmi place la Algernon este că se află între două lumi. Este evident că nu e acceptat de comunitatea oamenilor albi după felul în care este tratat la spital, dar nu este binevenit nici în comunitatea oamenilor de culoare. Este văzut ca fiind snob și obraznic, deși se luptă foarte mult. Existența lui este foarte grea.”

8. Este ceva nou pentru Cinemax. Deși fratele de rețea al HBO-ului se bucură de succes și a atras un public loial pentru serialele ca Strike Back și Banshee, aceste seriale-dramă sunt văzute în istoria Cinemax-ului ca niște producții softcore nocturne. Ținând cont de conținut și auspicii, The Knick se luptă în mod clar pentru prestigiu. ”La Cinemax, am simțit că vom avea mai mult spațiu și mai multă libertate ca să ne îndeplinim viziunea”, a zis Begler. ”Au fost foarte cooperanți, dar am simțit că sunt cu adevărat respectuoși față de proiectul nostru. Ne-au oferit foarte mult spațiu și multă libertate cu care să ne jucăm.” Amiel adaugă: ”De fiecare dată descoperim câte un canal de televiziune pe care l-am respins și unde, ulterior, apare un serial foarte bun. La AMC puteai să vezi filme vechi și, dintr-o dată, au început să difuzeze Mad Men și Breaking Bad, iar toată lumea și-a îndreptat atenția spre el. Dacă vom reuși să-i facem pe oameni să se îndrepte spre Cinemax pentru serialul The Knickși va atrage o audiență mai mare ca oricare alt serial… vom fi încântați să creăm un alt loc unde oamenii să urmărească producții de televiziune.”

13-08-2014 | Sursa:: TvGuide

Dear visitor, this website uses cookies with the purpose of providing web services and functionalities which could not be provided without the use of cookies. By visiting and using this website you are giving your consent to have cookies downloaded to your browser.


You can learn more about cookies and change your cookie settings here.  



Don't show it again