Advertisement
close_x  
close
premieră
ultima difuzare
54813_-_254
Sursa:: HBO

Realizatorii serialului “Westworld”: Oricine se poate întoarce în sezonul 2

Producătorii vorbesc despre răsturnările de situație din episodul final și descriu al doilea sezon ca fiind “un haos total”.

“Westworld” și-a încheiat primul sezon duminică noaptea cu un episod care a răspuns unor întrebări importante și a ridicat câteva noi întrebări. Mai jos, realizatorii Jonathan Nolan și Lisa Joy au răspuns câtorva întrebări arzătoare despre serialul dramă – sau cel puțin le-au evitat într-un mod foarte politicos.

Entertainment Weekly: Prima mea impresie când i-am luat interviu lui Anthony Hopkins a fost că semnase pentru un sezon. Mulți dintre cititorii noștri cred că se va întoarce. Ne puteți spune dacă o să joace în al doilea sezon?

Jonathan Nolan: Am fost foarte norocoși să avem un sezon grozav cu Anthony Hopkins. Ne-a plăcut la nebunie să lucrăm cu el. În ceea ce privește serialul, direcția în care o ia, personajele – am stabilit că respectăm un set mai avansat de reguli în ceea ce privește moartea și reînvierea decât la alte proiecte la care am mai lucrat. Așa că aș spune: Nu presupuneți nimic.

Există vreo persoană despre care ne puteți spune sigur că nu se întoarce în următorul sezon?

Nolan: Cu acest serial ne place să surprindem oamenii și ne place să ne jucăm cu ei. Am stabilit că serialul poate sari înainte și înapoi în timp…Gazdele nu pot distinge amintirile de realitate. Întotdeauna există o oportunitate să revizităm câteva dintre aceste personaje.

Mai demult ați avut o mini-dezbatere în timpul interviului nostru, dacă telespectatorii vor afla locația parcului până la finalul sezonului. Jonathan, tu credeai că da; Lisa, tu ai spus că nu o vom afla. Am avut un indiciu destul de mare că Maeve merge spre “țărm”, un cuvânt folosit in context pentru a se referi la o insulă. Și-n plus – e destul de jenant să recunosc asta – tocmai mi-am dat seama de dimineață că există o insul[ grecească adevărată numită Delos, care este însă prea mică ca să fie construit un parc pe ea. Ar trebui să presupunem în acest moment că parcul se află pe o insulă, având în vedere ce ne-ați spus?

Nolan: Cheia este să nu te contrazici niciodată cu Lisa. Întotdeauna poți pune pariu că Lisa are dreptate.

Joy: Cred că parțial, partea distractivă în a descoperi unde sunt este…o să fie distractiv.

Nolan: Nu vrem să construim cel mai mare mister al lumii în jurul acestui lucru pentru că avem întrebări la fel de interesante, sau poate chiar mai interesante, despre personaje. Dar cred că regula pe care am avut-o de la început – fie că este frustrant pentru public, fie că nu; sperăm că nu – este că știi la fel de mult cât știu și gazdele. Perspectiva noastră asupra lumii este limitată la a lor. Ele nu știu încă unde sunt. Am încercat să facem aluzie la asta în episodul final, dar nu ni se pare corect ca publicul să știe ceva ce gazdele nu știu.



Apropo de tachinare, îmi plac străfulgerările cu Lumea Samurai. Sau e poate Lumea Shogun sau Lumea Sensei? Ne puteți spune ceva despre aceste străfulgerări în acel alt parc? Am prins și indiciul cu “Parcul 1” din biletul din care Maeve află locația fiicei ei.

Joy
: Cu siguranță facem aluzie la faptul că există alte lumi. Câte alte lumi și care este natura acestora e ceva ce vom începe să explorăm mai mult în al doilea sezon. Dar a fost distractiv să filmăm acele scene cu samurai.

Nolan
: A fost grozav. O întrebare pe care am pus-o în mod constant este “Există o lume romană și o lume medievală?” Nu am putut spune ‘nu’, pentru că am vrut să mergem într-o direcție ușor diferită. Pentru noi, această lume samurai-shogun are o relație specifică cu western-ul. Câteva dintre filmele mele preferate sunt adaptări ale lui Sergio Leone după filmele cu samurai ale lui Akira Kurosawa. “The Seven Samurai” și “The Magnificent Seven”. În perioada în care western-ul era cel mai popular gen din lume, combinația dintre western-uri și filmele cu samurai din piața domestică a Japoniei era foarte cool. La acel nivel meta, cele două genuri au o relație aproape incestuoasă unul cu celălalt. Pur și simplu nu am putut rezista acestui lucru.

“S”-ul vine cu siguranță de la ‘samurai’ sau ‘shogun’?

Nolan: Astea sunt niște presupuneri bune.

Dr. Ford a condus și această lume “SW”?

Nolan: Unul dintre lucrurile pe care le-am stabilit în Westworld este proto-parcul. E primul parc. Celelalte parcuri sunt extensii ale acestuia. În universul Disney, începi cu o parcare din Anaheim, California, după care crești. Presupunem că da, Ford a fost implicat destul de mult în tot ce vedem.

Trebuie să întreb despre situația cu Elsie (Shannon Woodward), care ar fi în viață potrivit website-ului HBO Delos, și Stubbs (Luke Hemsworth). Am avut impresia că e posibil să existe un motiv care nu are de-a face cu povestea pentru faptul că ea nu apare pe ecran sau că nu erați siguri ce să faceți cu ea în episoadele finale. Iar în ceea ce-l privește pe Stubbs, credeam că ar fi putut conduce echipa armată din episodul final, în loc să avem o echipă plină de personaje pe care nu le știm. A fost o decizie interesantă și nu mi-am dat seama dacă a fost una creativă sau a existat un alt motiv pentru care personajele nu au apărut?

Nolan: Ne place să lucrăm cu Luke și Shannon.

Joy: Au existat momente când am pus punct acestor personaje [în episodul final]. Nu o să spun cum – îți spun doar că am încheiat povestea lor.

Nolan: Nu aș spune că le-am încheiat povestea. Aș spune că i-am îndreptat către un viitor nesigur.

Joy: În care le-am elucidat soarta într-un mod mai explicit. Însă în ceea ce privește soarta lor – știm în ce direcție o vor lua și o să ajungem și în acel punct.
Nolan: Îi iubim pe acești doi actori. Nu a fost intenția noastră să dăm naștere unor noi mistere. Am vrut să rezolvăm niște povești destul de importante. Dar nu am vrut să răspundem chiar tuturor întrebărilor.



Există ceva ce le scapă fanilor în episodul final – în ceea ce privește o idee sau o referință mică pe care nu o înțelege nimeni?

Nolan
: Unul dintre cele mai satisfăcătoare lucruri la realizarea acestui serial e faptul că publicul este sincronizat cu direcția în care o ia povestea. Unii telespectatori sunt frustrați uneori. Disecă toată detaliile și dau naștere unor teorii minunate, dintre care multe au legătură cu serialul. Dar, în mare parte, oamenii par să fi înteles toate lucrurile pe care încercăm să le realizăm. Ceea ce ne oferă o mare satisfacție.

Joy
: Nu am citit comentariile, deci nu știu ce spun.

În momentul ăsta, ne puteți oferi o informație despre sezonul 2?

Nolan
: Nu [râde].

Joy
: Încerc să mă gândesc!

Nolan
: Am vorbit despre ideea că în primul sezon gazdele au înțeles mai bine situația în care se află. Mai avem foarte mult de explorat.

Joy
: Cred că, în mare parte, am vrut ca gazdele să devină conștiente de realitatea situației lor și de cine sunt. Să-și audă propriile voci. Aici am ajuns la finalul acestui sezon. Acum urmează să explorăm ce alegeri vor face, odată ce și-au auzit propriile voci și vor accepta cine sunt. Este vorba de evoluția constantă a identității. Gazdele au fost crescute în violență. Aceste desfătări violente au avut finaluri violente la sfârșitul sezonului. Cred că o să vedem în ce direcție o va lua acest lucru.

În acest prim sezon au existat atât de multe intrigi misterioase complicate care au dus la multe explicații și revelații la final. Acum că s-au stabilit grupul de personaje și istoria parcului, credeți că al doilea sezon nu va mai fi condus atât de puternic de mister, în ceea ce privește numărul întrebărilor puse și care trebuie să primească răspuns pe parcurs? Sau sezonul 2 va fi un puzzle la fel de mare ca sezonul 1?

Nolan: Niciodată nu ne-am concentrat pe puzzle. Am avut o ocazie unică aici, cu mai multe gazde a căror situație e unică. Nu îmbătrânesc ca noi. Nu sunt echipate să înțeleagă diferența dintre amintirile lor și prezent. Serialul nu este despre oameni, este despre aceste creaturi care înțeleg lumea din jur diferit față de noi. Iar acest lucru a creat o formă de povestire care a permis publicului să se regăsească în povestea noastră. Pe măsură ce fiecare sezon înaintează, sperăm că publicul va simți o legătură din ce în ce mai puternică cu gazdele noastre și modul în care înțeleg acestea lumea. Am folosit acest mecanism – care în primul sezon i-a provocat lui Dolores atâta durere și trădare – ca să realizeze că de fapt asociase singura persoană care reprezenta speranța pentru ea cu cel mai mare dușman. După care vom lua un personaj care-și poate explora trecutul și viitorul cu acel nivel de înțelegere și vom continua să explorăm cum funcționează povestirea. Fără să ne concentrăm pe puzzle, ci pe mulțumirea publicului. Nu este pentru toată lumea, dar e genul de lucru care e pe placul Lisei și al meu. Vrem să ne șlefuim ambiția și să vedem cum funcționează acest gen de povestire.



Update: În timpul evenimentului Facebook Live al realizatorilor, în cadrul căruia au vorbit despre episodul final, producătorii au răspuns și altor întrebări.
- Rugați să descrie sezonul 2 în trei cuvinte, Nolan a spus “un haos total”, iar Joy a adaugat “nebunie și transcendență”.

- un fan a întrebat: “E posibil ca gazda pe care Ford o printează când Theresa e ucisă să fie o copie a lui, una pe care Dolores a împușcat-o de fapt?” Producătorii au spus că întrebarea este “foarte, foarte bună” și că nu vor da un răspuns direct, dar au notat că “sacrificiul lui Ford e real”.

- Dolores chiar a devenit conștientă sau totul face parte din povestea lui Ford? “În episodul final, când apasă pe trăgaci, e alegerea ei, iar asta e o mare diferență. Nu e vorba că Ford nu ar fi putut anticipa asta…știe că ar fi putut prezice rezultatul, dar este alegerea ei. Este un nou început îndrăzneț pentru personajul ei.”

06-12-2016 | Sursa:: Entertainment Weekly